Tuesday, February 01, 2011

Kindle 3

Ήξερα τι αγοράζω όταν έκανα την παραγγελία για το νέο kindle 3 από το amazon uk. Ξέρω ότι οι extra (web browser, mp3 player...) λειτουργείες που προσφέρει η συσκευή τις θεωρώ απλά cool. Με ενδιέφερε να έχω την καλύτερη οθόνη που μπορώ να βρω στην αγορά για να διαβάζω ξεκούραστα, να μπορώ να αγοράζω μέσα από την amazon χωρίς κόπο και να μην πρέπει να φορτίζω την συσκευή συχνά. Επιπλέον θα ήθελα να έχω την άνεση να προσθέτω "δικά μου" κείμενα σε μορφή συμβατή με το kindle. Μετά από 3 μήνες με το kindle μπορώ να πω ότι έχω μείνει απόλυτα ικανοποιημένος από την συσκευή.

Αγόρασα το kindle στην Αγγλία (1 Kindle Wireless Reading £109.00) οπότε δεν πλήρωσα την υπερδιπλάσια τιμή Ελλάδας (περίπου 300€ που είναι περίπου ίδια τιμή αν το πάρεις από amazon.com που λόγο δασμών και μεταφορικών φτάνει τα 270€).

Η οθόνη και η ποιότητα είναι σημείο αναφοράς για τα υπόλοιπα ebooks και ανταπόκριση στο πάτημα των πλήκτρων είναι άμεση. Είχα την ευκαιρία να δω πολλά άλλα ebooks και στην Λόνδρα και στην Θεσσαλονίκη και πράγματι το kindle έχει διαφορά ακόμα και στην πρώτη επαφή. Η αγορά βιβλίων είναι επικίνδυνα εύκολη και άμεση μέσω του whispernet. Η μπαταρία είναι "όπως και στην διαφήμιση" και κρατάει περίπου 1 μήνα ή μιάμιση εβδομάδα με το wifi ανοιχτό.

Ικανοποιημένος από τα παραπάνω και μετά από το διάβασμα 3 βιβλίων και άλλων κειμένων θα επεκταθώ και σε δεύτερο επίπεδο για λιγότερο ή περισσότερο χρήσιμες πληροφορίες.

Σημείωση . Έχει φάση όταν διαβάζεις για λίγο από την kindle εφαρμογή στο android σου και μετά πας στο kindle και σε ειδοποιεί ότι στο συγκεκριμένο βιβλίο έχεις διαβάσει παρακάτω από μια άλλη συσκευή και αν θέλεις να συνεχίσεις από εκεί.

Μέρος 1

MP3- Μεταφέρεις, με usb σύνδεση, στον σχετικό audio φάκελο τα μουσικά αρχεία που θέλεις. Μπορείς να τα ακούσεις πατώντας Alt+space. Επίσης με Alt+F μπορείς να περάσεις στο επόμενο κομμάτι. Δυστυχώς δεν μπορείς να πας πίσω τα κομμάτια ενώ όταν φτάσεις στο τελευταίο δεν μπορείς να το κάνεις skip και πρέπει να το αφήσεις να τελειώσει για να πάει πάλι από την αρχή τις λίστας.

Τα ηχεία: είναι οκ και καθαρά. Η 3.5mm είσοδος για ακουστικά εξυπηρετεί.

text-to-speech reader: Η δυνατότητα να κάνει ανάγνωση των αγγλικών κειμένων μου φάνηκε χρήσιμο μερικές φορές. Η ποιότητα είναι καλή και σου δίνει επιλογή για πιο αργό ή γρηγορότερο διάβασμα για αντρική ή για γυναικεία φωνή.

Λεξικό: Το βρήκα πολύ χρήσιμο και ιδανικά θα ήθελα να μπορώ να προσθέσω και ελληνικό λεξικό.

Web Browser: Είναι χρήσιμος και κάνει την δουλειά του.

PDF: Έχω σβήσει σχεδόν ό,τι είχα από pdf και δεν νομίζω να διαβάσω pdf στο kindle, ever. Στο DX φαντάζομαι θα είναι ευκολότερο λόγο μεγάλης οθόνης και ίσως να αξίζει.

Παιχνίδια: Το kindle έχει 2 παιχνίδια τα οποία μπορείτε να βρείτε πατώντας Shift+Alt+M για το minesweeper και από εκεί μπορείτε να ανοίξετε το GoMoku πατώντας το G.

Μέρος 2

Φωτογραφίες: Μπορείς να δημιουργήσεις ένα φάκελο "pictures" και μέσα να κάνεις ένα νέο φάκελο πχ "album1" και εκεί να βάλεις ασπρόμαυρες φωτογραφίες σε μέγεθος 800x600. Θα εμφανιστεί σαν βιβλίο στο kindle. Με Alt+f θα τις δεις full screen.

Screen Saver: Όλα καλά αλλά θα ήθελα να μπορώ να προσθέσω δικές μου φωτογραφίες. Υπάρχει τρόπος και το έχω κάνει στο δικό μου χωρίς προβλήματα. Η διαδικασία δεν είναι amazon approved. Όπως πάντα εσείς έχετε την ευθύνη για ότι πάει στραβά αλλά είναι σχετικά ανώδυνο. Επέλεξα και αυτό το link και όχι μόνο το original (εδώ έχει και άλλα hacks) γιατί έχει ευκολότερη περιγραφή οδηγιών.

Send to Kindle: Είναι ένα υπέροχο extension στον chrome. Με ένα κλικ στέλνει το άρθρο που διαβάζεις από τον browser σου στο kindle (δωρεάν μόνο για wifi) και από ελληνικά site. Ιδανικά θα μετέφερε και τις φώτο αλλά δεν μπορείς να τα έχεις όλα.

Calibre: Το Calibre είναι για Linux και Mac και μπορείς να μετατρέψεις βιβλία σε μορφή για kindle. Δεν μπορώ να πω πολλά γιατί το έβγαλα την ίδια μέρα που το εγκατέστησα.

Mobipocket: Είναι μια δωρεάν εφαρμογή που σου επιτρέπει να μετατρέψεις βιβλία σε μορφή για kindle ακόμα και από PDF. Το έχω ακόμα στο pc μου και μερικές φορές φάνηκε χρήσιμο. Η μετατροπή των PDF είναι συνήθως προβληματική (φωτογραφίες, κεφλίδες/υποσέλιδα....).

Kindle 3 Shortcuts: Τι θα ήμασταν χωρίς Shortcuts... οπότε-> link

Free Βιβλία: Δύστυχος και σε αυτό τον τομέα το "ελληνικό internet" πάσχει... τόσο σε επίσημες εκδώσεις όσο και σε torrents. Για αγγλικούς τίτλους μπορείτε να βρείτε δωρεάν στο amazon περισσότερα βιβλία από όσα μπορείτε να διαβάσετε σε μία ζωή αλλά αν δεν είναι αρκετά μπορείτε να βρείτε και σε torrents.

Ακόμα μια πηγή που βρήκα πολύ χρήσιμη είναι το Project Gutenberg το οποίο προσφέρει πλέον kindle3 format και kindle3 with pictures... μπαίνεις με τον browser του kindle, βρίσκεις το βιβλίο που θέλεις και όταν το κατεβάσεις το προσθέτει στα βιβλία σου όπως αν το είχες αγοράσει από amazon.

Το google books είναι επίσης μια πηγή για δωρεάν βιβλία αλλά δεν το έχω ψάξει αρκετά και δεν ξέρω πόσο καλά λειτουργεί μέσα από το kindle.

Θα ήθελα να δω τα ηλεκτρονικά βιβλία να γίνονται φθηνότερα από τα τυπωμένα. Σίγουρα υπάρχει μια περίοδος προσαρμογής του publishing industry (είχα κάνει το 2001 την διπλωματική μου για το Master μου πάνω σε αυτό το θέμα) και υπάρχουν ακόμα και νομικά θέματα που πρέπει να ρυθμιστούν (σε ποια φορολογική κατηγορία εντάσσουμε τα ebooks?) αλλά ο κόσμος θέλει να πληρώνει μια λογική τιμή και όταν βλέπει ένα ηλεκτρονικό αρχείο να είναι ακριβότερο από ένα τυπωμένο βιβλίο + μεταφορικά είναι αναμενόμενο να προβληματίζετε.

9 comments:

Thanos Pap said...

Γεια σου!
Ενδιαφέρομαι να αγοράσω κι εγώ ένα kindle3 και σκέφτομαι να πω έναν φίλο να το αγοράσει απο Λονδίνο. Θέλω να σε ρωτήσω, το δικό σου το αγόρασες από κατάστημα στο Λονδίνο ή το παρήγγειλες μέσω net ενώ ήσουν Λονδίνο? Απ' όσο ξέρω μόνο από το amazon.com μπορείς να το αγοράσεις.. Τι ισχύει τελικά?

Christos M. said...

Το έστειλα σε σπίτι στο Λονδίνο (Η παραγγελία για Αγγλία γίνεται από το amazon uk.)... ίσως να μπορεί να το στείλει στο ξενοδοχείο που θα μένει αν γίνει κάποια συνεννόηση. Συνήθως κάνει 2 μέρες να φτάσει σε διεύθυνση στο Λονδίνο.

Δεν είμαι σίγουρος αλλά πολύ αμφιβάλω ότι θα μπορέσει να το βρει σε κατάστημα. 2 μέρες έψαχνα να αγοράσω θήκη να φανταστείς σε όλο το Λονδίνο και δεν βρήκα τίποτα... ρωτούσα και μου έλεγαν πάνε στην amazon lol

Thanos Pap said...

ok ευχαριστώ.. Βσικά κι εγώ σε σπίτι θα το παραγγείλω.. ο φίλος μου σπουδάζει Λονδίνο. Λογικά θα μπορώ να ζητήσω ένα με ευρωπαική πρίζα, έτσι δεν είναι?

Christos M. said...

Δεν νομίζω να μπορείς να κάνεις επιλογή για πρίζα. Δεν ξέρω καν πως μπορεί να γίνει αυτό. Η τροφοδοσία του είναι αυτή(http://tinyurl.com/6ffb2qt) οπότε μπορείς να το φορτίζεις από usb ή να πάρεις ένα adaptor (http://tinyurl.com/63sjj8l).

Avramis said...

Φιλε ήθελα να μάθω αν υποστηρίζει πλήρως ελληνικές γραμματοσειρές γιατι σκοπεύω να το χρησιμοποιήσω για ελληνικά βιβλία περισσότερο. υποστηρίζει σε όλα τα αρχεία ελληνικούς χαρακτήρες;;

Christos M. said...

Φιλε ήθελα να μάθω αν υποστηρίζει πλήρως ελληνικές γραμματοσειρές γιατι σκοπεύω να το χρησιμοποιήσω για ελληνικά βιβλία περισσότερο. υποστηρίζει σε όλα τα αρχεία ελληνικούς χαρακτήρες;;

Δεν είμαι σίγουρος τι εννοείς "πλήρως ελληνικές γραμματοσειρές" σε "όλα τα αρχεία". Άλλωστε δεν το έχω κουράσει πολύ με τα ελληνικά αλλά:

Δεν είχα πρόβλημα μα κανένα από τα pfd που έχω ανοίξει. Ό,τι βιβλίο βρήκα online άνοιξε σωστά. Ό,τι βιβλίο έκανα convert με τα παραπάνω εργαλεία άνοιξε σωστά.(το convert από pdf συνήθως δεν είναι πολύ καλό, όπως λέω και παραπάνω. Αν υπάρχουν φωτογραφίες, κεφαλίδα/υποσέλιδα....

Στα ελληνικά δεν έχω βρει πολλά πράγματα και ούτε μπορώ να αγοράσω από amazon. Το να διαβάζεις pdf είναι κουραστικό στο μικρό οπότε πρέπει να το σκεφτείς πριν το αποφασίσεις.

fotis said...

Αγόρασα το Kindle 3 τις μέρες αυτές που ήμουν στο Λονδίνο απο το πολυκατάστημα John Lewis στην τιμή του amazon (φυσικά εγώ το πήρα ετοιμοπαράδωτο). Απλά απίστευτο!
Να τονίσω και εγώ πόσο τρομερή δουλειά κάνει το Send to Kindle και μάλιστα απο σήμερα υποστηρίζει και φωτογραφίες!
Νομίζω αλλάζει όλη φιλοσοφία του με αυτό το extention. Εγώ για ebook reader το αγόρασα, αλλά τελικά μου βγήκε news/web/article/ebook reader! Απλά, τέλειο!

Για τα Ελληνικά, εννοιείται πως απο PDF μπορείς να δεις ότι χαρακτήρα θες, αλλά οι δικές του γραμματοσειρές, φαίνεται πως είχαν κάτι μικροπαραλείψεις. Νομίζω λείπει το Ά (αλφα κεφαλαίο με τόνο). Όπως και να χει, το jailbreaking είναι πολύ εύκολο και μπορείς να περάσεις ότι γραμματοσειρά θες!

Christos M. said...

@fotis:
Ευχαριστώ για τις πληροφορίες. Επίσης θέλω να προσθέσω ότι το calibre τελικά έχω αρχίσει να το χρησιμοποιώ καθώς ανακάλυψα ότι μπορείς να το ρυθμίσεις και να σου στέλνει μέσω του free amazon mail σου feeds από blogs... σε πολύ καλή ποιότητα.

Πραγματικά αξίζει να το δοκιμάσεις.

fotis said...

Το Calibre είναι όντως πολύ ωραίο και μπορείς να το χρησιμοποιήσεις για να κάνεις το Kindle και manga reader, αλλά στον υπολογιστή μου crashάρει διαρκώς :/

Παρεμπιπτόντως, έφτιαξα ένα tutorial για το πως μπορεί κανείς να ρυθμίσει τον υπολογιστή να στέλνει αρχεία στο Kindle του μέσω email κατευθείαν απο το desktop με drag'n'drop. Όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να το βρεί στην παρακάτω διεύθυνση http://fotisk2.blogspot.com/2011/04/sending-files-to-specific-mail-address.html